دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳

توانمندی‌ها

۱- تولید

شرکت کیان پارت نفیس با اتکا به قابلیت طراحی و تولید تمام قطعات پلیمری در کارخانه رامو که بیش از ۵۰ سال تجربه در این زمینه و دارا بودن چندین دستگاه تزریق سبک و سنگین ۲۰۰ الی ۲۲۰۰ تن ، با بکارگیری برترین نیروهای مجرب و با دانش فنی روز و بهترین سیستم کیفی تلاش خود را برای پاسخگویی مناسب به نیاز ها و انتظارات مشتریانش متمرکز نموده است.
در حال حاضر کیان پارت نفیس عضو زنجیره تامین قطعات خودرو شرکت هایی همچون عظام ، مهرخواه، سایپا یدک می باشد و امیدوار است در آینده نزدیک با نیروی انسانی متخصص و با انگیزه و سرمایه و تجهیزات منحصر به فرد که در اختیار دارد در طراحی و تولید و تامین مجموعه های تزینی خودرو به بازار هدف تبدیل شود.

 

 

سپر خودرو

قطعه ای برای حفاظت از قسمت جلو و عقب بدنه خودرو است و معمولا در صورت برخورد تا یک سرعت معین در صورت تصادف آسیبی به آن ها نمی رسد.

تاریخچه سپر خودرو

اولین سپر در سال ۱۸۹۷ توسط یک شرکت خودرو ساز کشور چکسلواکی ساخته شد. طراحی این سپر به اندازه کافی کاربردی نبود و دائما از روی خودرو می افتاد. سپر ساخته شده در واقع بیشتر جنبه زیبایی داشت. اما در سال ۱۹۰۱ این مخترع بریتانیایی (Frederick Simms)  بود که توانست سپری را تولید کند که قادر بود تا حدی تاثیرات ناشی از تصادف را کاهش دهد. بعد از این اختراع بود که چندیدن شرکت خودر ساز تصمیم به نصب سپر در خودرو های خود کرده اند. اما استفاده از سپر خودرو به صورت انبوه در خودرو مدل A فورد در سال ۱۹۲۷ بر می گردد.

سپر خودروها نقش محافظتی دارند، از جنس های مختلفی ساخته شده اند. نخستین سپر هایی که برای خودرو ها ساخته می شدند فلزی بودند. این سپر ها دارای استحکام بسیار زیادی بودند نکات منفی هم داشتند. یکی از این نکات وزن بسیار زیاد آن است  نکته دیگر این که این سپر ها ضربه را به خوبی مهار نمی کنند و به سایر قسمت ها از جمله اتاق خودرو منتقل می کنند.

تولید سپر در دنیای امروز تنها به مسئله آیرودینامیک، زیبایی ظاهری خودرو و وزن سپر ها ختم نمی شود. همان طور که آینه ی خودرو ها مجازی، سقف خودرو های کنترلی و ترمز خودرو ها ABS شده، سپر ها هم تحولاتی داشته اند.

سپر خودرو از سه قسمت اصلی پیشانی(پوسته)، تیر عرض(دیاق) و جاذب (ضربه گیر)تشکیل می شود. در خودرو های مدرن با افزودن تجهیزات جانبی ظاهر سپر ها تغییر می کند؛ اما به طور کلی سپر خودرو از این سه بخش تشکیل می شود.

سپرهای امروزی از ترکیب چند آلیاژ فلز، پلاستیک و فیبر کربن تولید می شوند. در برابر آب و آفتاب و… مقاوم است. خاصیت آیرودینامیکی دارد، محکم و در عین حال منعطف و ضربه گیر است.

گرید کوپلیمر، ابر ضربه پذیری است که حاصل به کارگیری بروزترین فناوری ها بوده و در تولید سپر خودرو استفائه می شود.

تولید سپر های پلاستیکی هم خالی از عیب و ایراد نبود. این سپر ها در برخورد های شدید آسیب جدی می دیدند.

سپر خودرو از اولین باری که شکل گرفت تا به امروز که انواع متفاوتی دارد، تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است.

در حال حاضر طراحی و تولید بسیاری از قطعات و قسمت های خودرو با تکنولوژی و علم روزه گره خورده است، سپر خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست.

۲-رنگ

شرکت کیان پارت نفیس ضمن همکاری با ۳ خط رنگ مجهز مکانیکی و کانوایر ، از بهترین متریال موجود در بازار استفاده کرده تا ضمن کسب رضایتمندی مشتریان نسبت به بهبود مستمر کیفیت محصولات خود اقدام مینماید.

۳-مونتاژ

خط مونتاژ شرکت کیان پارت نفیس با قابلیت مونتاژ تمامی سپرهای خودروهای داخلی ، از بهترین قطعات الحاقی برای مونتاژ سپرهای خود استفاده مینماید.

قطعه‌ سازی؛ فرصت کوچکی برای اشتغال‌ زایی بزرگ - فرصت امروز

۴- انبار

شرکت کیان پارت نفیس با اختصاص دو انبار طبقاتی ،از بهترین سیستم انبارداری برای تسهیل در ارسال محصولات خود به سراسر کشور استفاده میکند.